Sean er research-/foresight-/strategikonsulent og UK Associate Partner hos Instituttet og bidrager med brugbar indsigt i #NowNextWhy til kunder, der spænder fra virksomheder til bureauer og NGO'er, og som arbejder på nationale og internationale projekter.
Han er forfatter til bøgerne: The Post-Truth Business", der blev nr. 1 på erhvervslisterne, mens "Influencers & Revolutionaries" blev shortlistet til "Business Book of the Year"-prisen. (Hans næste bog "Swans, Rhinos & Jellyfish" hjælper organisationer med at forberede sig på og reagere på fremtidige scenarier). Hans podcast #TheNewAbnormal rummer gæster fra både den akademiske verden, erhvervslivet og aktivismen og har over 150.000 downloads.
Som foredragsholder har han holdt taler ved arrangementer i USA, Europa, Mellemøsten og Asien i over et årti på alt fra bestyrelseslokaler, kongreshaller, stadioner og festivaler. Sean har også været universitetsunderviser (i brandstrategi/anvendt fremtidsforskning/disruptive communication) i tyve år. Derudover er han stolt medlem af Royal Society of Arts.
Sean har blandt andre holdt foredrag for: Procter & Gamble, Heineken, Visa, Citycon, Microsoft, Harrods, Contagious, L’Oreal, Beiersdorf, Carrefour, MTV, Diageo, Estee Lauder, NTR, John Lewis, Baker McKensie, Otava, Nokian, Ikea, The European Lottery, Postnord, Euroconsumers, Coca-Cola, DNV GL, Unilever, Tech BBQ, Conde Nast, EU Communications Summit, The Tate Modern, YMS, KPMG, Sistema, Braun, iNovuss, Asahi-Pilsen, Quadient, Coty, og mange andre.
Med et årtis erfaring hos toneangivende bureauer blev Sean forskningskonsulent og har udført etnografisk forskning og trendforskning rundt omkring i verden. Han er dybt fascineret af de mennesker, bevægelser og begivenheder, der behandler sociale og kulturelle forandringer. Som følge af dette har han en bred viden om de spørgsmål og udfordringer, der påvirker brands og disses fremtider.